Thema 2024 – I Have a Dream

De voorstelling “I have a dream” van Stichting Dans en Balletschool Dimphy laat je dromen met je ogen open. Je kijkt naar de verbeelding van verlangens uit het alledaagse tot aan spraakmakende en soms grensverleggende kunst. De leerlingen van de balletschool hebben hun dromen en wensen opgeschreven in brieven aan de koning. Een weloverwogen greep uit deze verlangens is in de voorstelling verwerkt.

Op 28 augustus 1963 sprak Martin Luther King de wereldberoemde woorden “I have a dream” op de trappen van het Lincoln Memorial in Washington DC. Een wens zo vurig dat het een verlangen van een hele natie werd.
Ook vandaag de dag kennen we het verlangen van gelijkheid en van vrede. Verlangens van anderen, vastgelegd in kunstwerken, kunnen ons inspireren en onze eigen dromen opwekken. Een schilderij, een foto, een muziekstuk; dit alles heeft vaak een passie, droom of verlangen in zich dat de kunstenaar heeft willen delen.

Zo hebben ook de leerlingen hun dromen, wensen en verlangens gedeeld met ons en daarvan zal een deel worden omgezet naar een dans en zo tijdens de voorstelling worden gedeeld met het publiek.

In “I have a dream – dromen met je ogen open” nemen we je mee in de wereld van grootste dromen en intense verlangens. Gevoelens en kunst komen samen in dans – laat je inspireren, verrassen en raken en droom met je ogen open.