Thema 2020 Madre Terre – Moeder Aarde

We weten vast allemaal dat we zuinig moeten zijn op onze aarde. Zoveel landen en zoveel culturen waar voor iedereen een plekje is. De aarde geeft ons alles wat we nodig hebben. Gezamenlijk dragen we hier dan ook verantwoordelijkheid voor. Denk aan demaatschappelijke gesprekken over hetklimaat en de Global Goals die burgemeester Wobine Buijs samen met ondernemend Oss heeft uitgesproken.

Het mooie van de aarde met al haar verschillende facetten zal de inspiratie zijn voor de voorstellingen op 17, 18 en 19 april 2020. Maar ook de maatschappelijke verantwoordelijkheid zal niet geschuwd worden…

Dimphy en haar team zijn al druk doende met het uitzoeken van de muziek, het indelen van de dansen en het opzetten van de choreografieën. Komend seizoen, vanaf september 2019, zullen de leerlingen stap voor stap de dansen aangeleerd krijgen en zal uiteindelijk de hele voorstelling vorm krijgen.

Als Stichting Dans verzorgen we de organisatorische kant van de balletuitvoeringen; in eerste instantie voldoende sponsoren, zodat de toegangsprijs van de kaartjes zo laag mogelijk blijft. Balletschool Dimphy en Stichting Dans vinden het namelijk erg belangrijk dat alle leerlingen de kans mogen krijgen om in een groot theater als De Lievekamp in Oss op te treden. Samen met een groot aantal sponsoren en vrienden van Stichting Dans lukt het ons dit al sinds 2006 voor elkaar te krijgen

Uitslag Prijsvraag:

In de brievenbus zaten een heleboel briefjes. Niemand heeft het helemaal goed geraden, maar er waren wel een flink aantal inzendingen die in de buurt kwamen.  Uit deze inzendingen hebben we geloot en de winnaar van de prijsvraag is:  Anneke Blom

Van harte gefeliciteerd met de twee vrijkaartjes naar keus voor een van de vier voorstellingen in april 2020.